tirsdag 4. november 2014

Ryddedag i hagen

Da jeg våknet etter en powernap etter nattevakt i dag var det nydelig solskinn 
og jeg benyttet litt av dagen til å starte med å gjøre hagen vinterklar. 




Det har vært en lang og mild høst så langt
og da er det fristende å utsette tanken på vinter så lenge som mulig...




Men det som gjøres nå på høsten gjør det lettere til våren 
og uansett om man har stor eller liten hage gjelder det å være "lat" på den lure måten. 
Min erfaring er iallefall at det er lettere å klippe ned staudene og luke om høsten.




De avklipte staudene lar jeg ligge i bedet som beskyttelse og så er det lett å fjerne til våren.
Hvis du har ekstra arbeidsiver er det også lurt å luke litt ugress nå på høsten.
Innimellom alt det visne, fant jeg også flere blomster som fortsatt holder "koken".




Avklipte solsikker blir til mat for småfuglene.
I dag skinte sola og det var herlig å være ute i den fine høstlufta.




Selv om er det både høst og november og snart tid for vinterdvale er det noen 
som er i utakt - perleblomstene i krukka spirer og tror det er vår allerede!


Nå skal vi nyte høsten - og glede oss til våren igjen *SMILE*

God mandag og god ny uke alle kjære bloggvenner!









6 kommentarer:

  1. schöne herbstliche bilder, ich habe auch noch blumen, die blühen, liebe grüße von angie

    SvarSlett
  2. Så koselig med en arbeidsdag i hagen=) Det er alltid hyggelig, og nesten enda hyggeligere i november=) Kos deg=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Ja dessa dagar kan vara guld värda, trots allt slit! Men det blir något gjort och det är ju fantastiskt skönt...
    Härliga bilder!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvarSlett
  4. Ja det er nesten så en fortsatt syns det er for tidlig
    å gjøre hagen vinterklar. Jeg er ikke klar. Men i kveld var
    det jammen litt snø i lufta, så da er det vel bare
    å innse at vinteren er like om hjørne,
    Håper den blir like mild og fin som fjordårets vinter.
    Ønsker deg ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  5. Å huff, jeg har gjenstående ting som må gjøres ute før det blir skikkelig vinter, men når jeg kommer hjem om ettermiddagene er det nesten mørkt og sist helg regna det. Du er heldig som har mulighet til å være ute litt i dagslys.

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder fra hagen din. Virkelig inspirerende. Kjenner smaken av sol når jeg ser på dem.

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...