torsdag 18. oktober 2012

Just do it!

Etter en lang hagesesong hvor mye av fritiden har blitt brukt utendørs er
det nå tid for å gjøre ting innomhus. Om sommeren gjør vi husarbeidet lettvint,
rent nok til å trives og rotete nok til å være koselig er stikkordet her..


Men nå er det tid for å ta et tak eller to i heimen.
Støvtørking, vinduspussing, vasking av tak, vegger og gulv skal gjøres.
For ikke å glemme sortering av sommer/vintertøy, avriming av fryseboks og vask av kjøleskap.
Og listen er enda lenger... Kjenner at det ikke heeelt klør i fingrene etter å ta fatt...


Denne uka har jeg hatt noen dager fri og funnet ut at det eneste som nytter
faktisk bare er å brette opp ermene og just do it!
Så etter å ha gremmtes over skitne vinduer hele våren og sommeren
er de nå skinnende rene. *SMILE* Kjennes godt!

Hvilket forhold har du til husarbeidet?
Setter du i gang med liv og lyst eller drøyer du i det lengste?

During the garden season we spend a lot of time outdoors and the houswork is neglected. Now it's time to do all the waiting chores, not my favorite, but the solution is to just do it! This week I finally cleaned the windows. Feels great!

9 kommentarer:

  1. Jeg drøyer og drøyer og drøyer litt til. Men veldig deilig når det er gjort :-)

    SvarSlett
  2. Husarbeid er helt OK. Er likevel på etterskudd her - har hatt fokus på andre ting.

    SvarSlett
  3. JEG MÅ INNRØMMEJEG BLIR STRESSET VISS IKKJE JEG HAR KONTROLL.....
    Å STRESSET BLIR JEG INNIMELLOM;)))
    ØNSKER DEG EN STØVFRI KVELD;)
    KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett
  4. Er ikke glad i husarbeid, men liker
    at det er litt i orden og noenlunde rent.
    Så da må en ta et tak innimellom.
    Nå er det ikke rent, så i morgen er det bare å
    brette opp ermene å sette igang.
    Skal bli godt å få det under kontroll til helga.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  5. Må man så må man.. og en skjelden gang hender det jo at man får ånden over seg :) Det er vel bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete?!

    SvarSlett
  6. Må nok innrømme at eg likar å ha det litt på stell. Men det er stor forskjell på likar å ha det og å ha gjort det :D Det går i bølgedalar og er nok sesongbetont som hos deg. Sommarstida vert det mest hage og uteliv så då vert det ikkje så grundig. Så tek eg det grundigare i mørketida.
    Ha ei god fin helg.

    SvarSlett
  7. Hei :) oi nå er det lenge siden jeg har vært innom deg. Så mange flotte skatter du har fått. Det hvite bordet minner veldig om et jeg pusset opp og har hatt på terrassen i sommer. Husarbeide ja...det tas etterhvert som det trengs...og om sommeren vet jeg ikke hva husarbeide er ;D for da er det utelivet som teller...det går jo ingen steder. Men nå når innetiden atter er her kjenner jeg det er godt å få det litt på stell her inne også. Ønsker deg en kjempefin helg. Klemmer Merethe

    SvarSlett
  8. Herlig innlegg :) Og joda, jeg elsker det ferdige resultatet jeg, men å sette i gang...njei..ikke like lett alltid. For tiden er det helsen som gjør at jeg ikke hiver meg rundt meg glede og lyst - men kanskje det kommer igjen en gang. Tidligere heiv jeg meg rundt, klar for å bli ferdig ;)
    Lenge siden jeg har vært innom her nå - har hatt en lang pause. Men jeg håper du har gode dager fine deg. Nå skal jeg sitte her og kikke litt på dine siste innlegg :) klem klem og god helg

    SvarSlett
  9. Å jo da, her kjenner man seg igjen :-) Jeg hadde en runde selv her for litt siden. Behovet tvinger seg fram etter en sommertid med mye uteliv og haging. Du snakker om vinduspuss, det er det flere som burde gjort... Men det får bli en dag det ikke striregner. Ha en god lørdag, nå antagelig uten hybelkaniner også :-)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...