mandag 17. september 2012

Solsikker til salgs!

Her i Underberget har storebror startet en ny tradisjon.
Nemlig salg av solsikker.


Er de ikke flotte?
(Disse to bildene er fra i fjor)


I fjor oppdaget jeg at storebror hadde sådd solsikkefrø i STORE mengder rundt om i hagen,
mye måtte tynnes,  men veldig mange vokste seg store og fine
og dem fikk han høste og selge på butikken.

I vår fikk han så "kontrollert" i en pallekarm og her har de vokst seg ganske så fine.
Lørdag fikk han høste dem og med tillatelse fra den lokale matbutikken sto han der
et par timer og solgte sine solsikker for 10-20 kr stk.


Han fikk jammen en god slump penger til slutt også!
Enkel og hyggelig måte å både tjene penger på og spre blomsterglede til både selger og kjøper!

Ha en strålende dag kjære bloggvenner!
Hjertelig velkommen til nye følgere, det er koselig med nye bekjentskaper - håper dere vil trives!
Our son has started a new tradition.
Sowing sunflower-seeds in spring and harvesting and selling them in fall! A great way to earn some money and share the joy of flowers!

12 kommentarer:

  1. Det var lurt ! Solsikker er jo så koselige blomster !

    SvarSlett
  2. Det var jammen en flott måte å tjene seg noen kroner på.
    Det er jo kjempekoselig med solsikker nå.
    Hadde nok kjøpt noen av han jeg også visst jeg hadde vært der når han solgte de.
    Ha ei herlig uke :)

    SvarSlett
  3. Solsikker skinner som sola! Kjempe flotte blomster!

    Klem

    SvarSlett
  4. For en flott ide! :)
    Solsikker er jo kjempefine :) har noen stående på komposten... De sår seg selv, etter opprydding av vintern's fuglemating :)

    SvarSlett
  5. Det var en trivelig måte å tjene litt penger på:) Så koselig:) Kjempefine solsikker. De var bare nydelige! Det er så vakkert med solsiker i en stor vase:) Ønsker deg en fin uke. Klem fra Ellen

    SvarSlett
  6. Så smart :) Og solsikker er nydelige nå!

    SvarSlett
  7. Det kaller jeg å kombinere det nyttige med det hyggelig :)

    SvarSlett
  8. Flott måte å tjene seg noen kroner!Og solsikkene er bare nydelige!

    SvarSlett
  9. Åh, så lurt - og så fine, herlig, store og gule ;-) de er! Helt nydelige!

    Jeg er fra Nedre Eiker, så da er det jo ikke lange veien ;-)

    Ha en finfin mandag og en herlig uke!

    SvarSlett
  10. Flotte solsikker !
    Skulle ønske eg budde i nærleiken så skulle eg kjøpt :)

    Fin kveld til deg !

    SvarSlett
  11. En lur ide !
    Og solsikkene var jo nydelige..
    Kjekt å tjene sine egne kroner og hadde jeg vært der så hadde jeg kjøpt!
    Så gøy når barna er interessert i blomster og hage.
    Klem fra Anne


    SvarSlett
  12. Så flott ide! Tror jeg må "lufte" den for de små her i huset :-)
    Klem

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...