tirsdag 15. mai 2012

Urtene er i boks

Det blir ikke så mye tid til blogging om dagen merker jeg. Nå er det nemlig så mye 
som skjer ute i hagen og heldigvis har vi hatt oppholdsvær et par dager.
I kveld vil jeg vise dere mitt lille urte-bed.


Urtene har nå  funnet sin plass i en av pallekarmene.
Her har jeg gressløk, salvie, timian, løpstikke og eplemynte (som sprer seg som ugress).
Basilikum og persille skal få vokse i drivhustunellen.
My herb-garden! In this box I grow chive, thyme, sage (and some other stuff I could not find the english name for..) 
Basil and parsley I will grow in the green-house tunnel.

11 kommentarer:

  1. Kor flott med alle urtene.
    Her får du mange fine smaksopplevingar :)

    SvarSlett
  2. Her blir det masse å velge i :)Jeg har samme urte skilt som du,kjøpte en haug med skilt som stod salvie på og malte over med tavlemaling.De var på salg og hadde bare salvie skilt igjen ,hi hi
    Kos deg i hagen,håper det blir bra vær fremover!

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Hei vennen :)

    Så masse herlige urter :) Spennende!
    Jeg laget kylling med masse urter i går, det er så godt :

    Ha en fin dag og kos deg i den herlige hagen din :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvarSlett
  4. Deilig urtebed :) Det er virkelig noe eget med å gå ut i egen hage med saks å klippe seg middagsurtene. Man blir glad av det.
    Ha gode dager i hagen.

    SvarSlett
  5. Så koselig urtehage du har fått til. Den blir sikkert deilig utover sommeren. Godt å se det er flere som sliter litt med tiden.. :) Ha en strålende 17. mai. Anne Kari

    SvarSlett
  6. Så herlig og praktisk med eget urtebed! :)
    Ønsker deg en flott dag imorgen!
    Nyt dagen idag! :)

    SvarSlett
  7. Så fint med en liten urtehage. Flott ser det ut. :)

    SvarSlett
  8. Så mye godt du har plantet i urtehagen din. Eplemynte hørtes jo spennende ut, så har du en liten bit til overs så.... :)))

    Ønsker deg en kjempe flott 17.mai feiring! Klem

    SvarSlett
  9. Mange flotte urter du har plantet!..ingenting er som et urtedryss på maten:)
    Tips om eplemynte...om du planter den i en litt stor bøtte, uten bunn kan du begrense spredingen..det gjør jeg med mine:)
    Ønsker deg en fin 17mai:)

    SvarSlett
  10. Så herlig med egen urtehage :)
    Deilig å nyte dagene ute når været tilsier det!
    Her er det desverre lite av det for tiden...
    Ønsker deg en flott 17.mai!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  11. Hei goe vennen :)

    Ville bare innom igjen for å takke deg for den koselige hilsenen fra deg:) Alltid så koselige og gode ord fra deg :)

    Og sånn bunadskrymping er veldig vanlig, det skjer her og ;) Noen år krymper den mer enn andre ;) Helt snodig ;)

    Kos deg med kakepynting :) Og ha en kjempefin 17 mai-feiring i morgen, vennen :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...