torsdag 27. oktober 2011

Helt kon(gl)e

Kongler er helt konge nå i høst! På vei hjem fra nattevakt søndag svingte jeg innom et sted hvor jeg visste jeg ville finne kongler. For flere år siden hadde jeg funnet noen megastore kongler her, men de trærne var dessverre borte nå. Fant imidlertid masse furukongler og lerkegrener som nå er til pynt hjemme hos oss - både ute og inne!  


Kongler er fin og gratis pynt som passer både høst, jul og vinter. Lerkegrenene skal foreløpig få pynte opp i en vase og noen gjemmer jeg til senere dekorasjoner.
Kanskje pynte med kongler på gaveinnpakningen til jul? 


Hos en annen bloggerinne så jeg denne lekre ideen med å fylle et norgesglass med kongler og sette et kubbelys på toppen. Et bånd eller en snor rundt, eventuelt også annen pynt gjør dette til en flott dekorasjon! Pynt til å bli glad av!

Noe annet som gleder meg er alle koselige tilbakemeldinger fra dere lesere. Tusen takk skal dere ha!  Veldig hyggelig å også kunne ønske en ny følger, Lindmarkdubland, velkommen.

Helt til slutt må jeg bare dele en liten samtale jeg nettopp hadde med lillemor. For ordens skyld  handlet den om konger og ikke kongler. Vi snakket nemlig om hva hva hun ønsker seg til jul, og som fireåringer flest er hun blitt veldig opptatt av prinsesser. "Jeg ønsker meg prinsesser og konger, men ikke udyrer", sa hun. Og så kom hun med et gullkorn: "Konger er konger før de blir til udyrer!" noe historen ofte har vist er sant... Nei takke meg til kongler sier bare jeg!

Håper dere alle får en fin fin kveld! Nå går det mot helg og det er alltid en god ting:-)

Klem fra Berit

5 kommentarer:

  1. Både dekorativt og flott med kongler! Fint der de ligger i glasset.

    SvarSlett
  2. Fin blogg du har! Skall ta mej en fortsatt titt!
    /Irene

    SvarSlett
  3. Flott,Berit:)
    Lys og kongler er alltid en vinner:)
    God torsdagkveld til deg:))

    SvarSlett
  4. Herlig kongle-tips! La ut et lignende innlegg selv tidligere idag, så sjekk ut det om du føler for flere kongle-ideer! :D

    SvarSlett
  5. Hei og tusen tusen takk for kommentar hos meg!
    Kongler er virkelig flott å pynte med...stilig med kubbelys i:)
    Ønsker deg en fin fin fredag og god helg!
    Klem fra Janne

    SvarSlett

Takk for besøket på bloggen min! Håper du har glede av det jeg deler her, legg gjerne igjen noen ord så finner jeg deg også :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...